Chiptuning, czy można jeszcze troszkę...?

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yarek
    Elegance
    • 2005
    • 992

    #76
    Zamieszczone przez Jackal
    Zamieszczone przez MisiekWAW
    pomijając juz fakt, że jak na razie Yarek seryjna Fabią RS zjada wszystkie chipowane VP z którymi staje :zlosnik:
    to sie jeszcze sprawdzi :wink:
    Bardzo chętnie k

    [ Dodano: Pon 11 Lip, 05 16:11 ]
    Zamieszczone przez Purchawa
    Ja dostalem od RSki dwa razy baty, przede wszystkim z powodu calkowitego braku trakcji.
    A ja to niby miałem wiadro trakcji :lol:

    Zamieszczone przez Purchawa
    Opony sie koncza i max moment jest za nisko.
    To co stracilem na starcie to juz tak zostawalo.
    W moim lusterku wstecznym wyglądało to inaczej - do końca trójki Ci wyraźnie odchodziłem...
    . pzdr Jarek
    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #77
      Zamieszczone przez BaPit
      Ale Kolego Sympatyczny,

      Nigdzie nie napisałem, że tak duża różnica wynika ze zmiany 205 na 195. tylko ze zmiany 205 R17 na 205 R15.
      Wczoraj wrzuciłem znów 17ki nie zmieniając kompletnie nic w aucie, więc zobaczymy, czy różnica będzie taka, czy mniejsza. Natomiast to, że będzie, wynika nie z mojego pitolenia, ale ze zwykłych praw fizyki...
      to wytłumacz mi w takim razie kolego sympatyczny gdzie te prawa fizyki działaja przy takiej samej szerokości koła... :shock:
      bo zwiększonych oporów tu nie widzę... jedyne co tu widzę to różny o prawie 8% obwód koła, co przekłada się na 8% błąd we wskazaniach licznika kilometrów i 8% błąd w Twoich obliczeniach dotyczących zużycia paliwa :lol: :lol: :lol:
      oczywiscie o ile profil w obu przypadkach wynosi 50, bo jeśli przy 15tkach jest 60 to błąd jest już tylko 1,5% co nie tłumaczy ani zwiększonego zużycia paliwa ani błędu przy jego liczeniu :wink:

      pozdrawiam jak zawsze serdecznie :zlosnik: :wink:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • BaPit
        Rider
        S_OCP Member
        • 2004
        • 630

        #78
        Zamieszczone przez MisiekWAW
        to wytłumacz mi w takim razie kolego sympatyczny gdzie te prawa fizyki działaja przy takiej samej szerokości koła... :shock:
        bo zwiększonych oporów tu nie widzę... jedyne co tu widzę to różny o prawie 8% obwód koła, co przekłada się na 8% błąd we wskazaniach licznika kilometrów i 8% błąd w Twoich obliczeniach dotyczących zużycia paliwa :lol: :lol: :lol:
        oczywiscie o ile profil w obu przypadkach wynosi 50, bo jeśli przy 15tkach jest 60 to błąd jest już tylko 1,5% co nie tłumaczy ani zwiększonego zużycia paliwa ani błędu przy jego liczeniu :wink:

        pozdrawiam jak zawsze serdecznie :zlosnik: :wink:
        Ze wskazaniami kompa się z Tobą zgodzę, ale w czasie wyjazdu spalanie liczyłem w/g wlanych litrów i przejechanych kilometrów (odczyt z licznika pokrywał się z trasą na mapie). A różnice biorą się z:

        - przede wszystkim różnicy w masie kół, co przekłada się na siły działające na przeniesienie napędu
        - minimalnej różnicy w szerokości (to właściwie jest pomijalne - być może po obliczeniu dokładnie pola powierzchni przylegania opon do asfaltu, okazałoby się, że ze względu na różne rodzaje bieżnika pole 195 jest takie samo, jak 205, albo bardzo zbliżone).

        Pozdrawiam złośnika :wink:
        Bartek
        była mocna Octa, a jest konik
        Greckie Delikatesy

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #79
          Zamieszczone przez BaPit
          - przede wszystkim różnicy w masie kół, co przekłada się na siły działające na przeniesienie napędu
          jeżeli będziesz próbował mi wmówić, ze róznica w masie kół pomiędzy 15tkami i 17tkami powoduje 10% róznicy w zużyciu paliwa to poprostu zabiję Cię smiechem.
          U mnie nie ma żadnej róznicy w zużyciu po zmianie rozmiaru kół, IMO musisz nieco dopracować swoją arcyciekawą teorię :zlosnik:
          i tak jak Ci pisałem w Feli również praktycznie nie było róznicy w zużyciu :roll:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #80
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            juz o tym rozmawialismy, szkoda tylko, że nie sprawdziliśmy... natomiast sądząc z moich wyścigów z Ukim jak miałem seryjne auto, to nie wróżę Octavii duzych szans... z Ukim 145 konną Fabią lżejszą przecież od Octavii szedłem równo do 120... dopiero później odjeżdżał...

            pomijając juz fakt, że jak na razie Yarek seryjna Fabią RS zjada wszystkie chipowane VP z którymi staje :zlosnik:
            Powiedz to kierowcy Octy ASZ, ktorego spotkalem kilka dni temu... :twisted:

            Co do wyscigu z Ukim, to sam wiesz, ze to kwestia startu, itd. Mi tez jego Fabka odjezdza dopiero przy wysokich predkosciach.
            Zreszta nie chodzi mi juz nawet o 1/4 mili, gdzie szybsze auto niekoniecznie musi wygrac.

            Przyklad z Fabia RS jest troche nie na miejscu... :lol:
            Rownie dobrze moglbym podac przyklad 130-konnych Passatow i A4, ktore Octa VP+ wciaga bez problemu.

            EOT z mojej strony.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • BaPit
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 630

              #81
              Zamieszczone przez MisiekWAW
              jeżeli będziesz próbował mi wmówić, ze róznica w masie kół pomiędzy 15tkami i 17tkami powoduje 10% róznicy w zużyciu paliwa to poprostu zabiję Cię smiechem.
              widzę, że następuje wybiórcze czytanie tekstu. po pierwsze nie 10%, a 7-10%, a po drugie nie tylko zmiana z 15 na 17, ale zmiana z 15 na 17 i ze 195 na 205 :wink:

              Zamieszczone przez MisiekWAW
              U mnie nie ma żadnej róznicy w zużyciu po zmianie rozmiaru kół, IMO musisz nieco dopracować swoją arcyciekawą teorię :zlosnik:
              i tak jak Ci pisałem w Feli również praktycznie nie było róznicy w zużyciu :roll:
              ale u Ciebie była inna zmiana, niż u mnie :zlosnik: W sumie to i tak bez znaczenia. Myślę, że prawda leży gdzieś w środku, pomiędzy moją arcyciekawą teorią o spadku zużycia paliwa o 7-10%, a Twoją arcyciekawą teorią o praktycznie żadnej różnicy w zużyciu k :bigyellow

              Pozdrowionka!
              BP
              była mocna Octa, a jest konik
              Greckie Delikatesy

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #82
                to ja sie wtrace im szersza opona tym zwieksza sie opór toczenia czyli aby rozpedzic auto trzeba zużyc wiecej energi a skad wziac ta energie :?:
                chyba nie z powietrza co :?:
                wiec z czego
                powiem z paliwa i dlatego im szersza opona tym zużycie wzrasta wiec mysle że praw fizyki sie nie da tak łatwo pokonac chyba że którys z kolegów ma Perpetum Mobile
                Wiec jak to zwykle bywa koledzy którzy jeżdża na ropie zapominaja ze ich auta zużywają paliwo i ich także dotyczą prawa fizyki k

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #83
                  Zamieszczone przez BaPit
                  widzę, że następuje wybiórcze czytanie tekstu. po pierwsze nie 10%, a 7-10%, a po drugie nie tylko zmiana z 15 na 17, ale zmiana z 15 na 17 i ze 195 na 205 :wink:
                  Bartek, nie wkurzaj mnie :?

                  Zamieszczone przez BaPit
                  Nigdzie nie napisałem, że tak duża różnica wynika ze zmiany 205 na 195. tylko ze zmiany 205 R17 na 205 R15
                  [ Dodano: Wto Lip 12, 2005 09:52 ]
                  Zamieszczone przez djczas
                  to ja sie wtrace im szersza opona tym zwieksza sie opór toczenia czyli aby rozpedzic auto trzeba zużyc wiecej energi a skad wziac ta energie :?:
                  chyba nie z powietrza co :?:
                  wiec z czego
                  powiem z paliwa i dlatego im szersza opona tym zużycie wzrasta
                  ale nie o 10% przy takiej małej zmianie :!:

                  Zamieszczone przez djczas
                  wiec mysle że praw fizyki sie nie da tak łatwo pokonac chyba że którys z kolegów ma Perpetum Mobile
                  Wiec jak to zwykle bywa koledzy którzy jeżdża na ropie zapominaja ze ich auta zużywają paliwo i ich także dotyczą prawa fizyki k
                  moze dlatego że zuzywają a nie żłopią :roll: :wink:
                  dobra... mówcie sobie co chcecie... BaPit wykonał mnóstwo najróżniejszych zmian w aucie, włacznie ze zmianą cisnienia paliwa i doładowania po czym pełen samozadowolenia napisał, że zmiana rozmiaru opon spowodowała spadek zużycia paliwa o 7 do 10 procent... ROTFL :!: :!: :!:

                  z mojej strony EOT
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • BaPit
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 630

                    #84
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    Bartek, nie wkurzaj mnie :?
                    ależ to nie jest nawet w najmniejszym stopniu moją intencją :?

                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    ale nie o 10% przy takiej małej zmianie :!:
                    ale też nie o 0%

                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    dobra... mówcie sobie co chcecie... BaPit wykonał mnóstwo najróżniejszych zmian w aucie, włacznie ze zmianą cisnienia paliwa i doładowania po czym pełen samozadowolenia napisał, że zmiana rozmiaru opon spowodowała spadek zużycia paliwa o 7 do 10 procent... ROTFL :!: :!: :!:
                    sorry, ale mała poprawka. zmiany robiłem przed Bemowem. potem się do tego nie tykałem, ponad miesiąc jeździłem na 17-kach, po czym zmieniłem na 15ki. nic poza kołami się nie zmieniło. więc proszę - nie układajmy historii w/g swojego wyobrażenia, tylko piszmy o faktach i nie przypisujmy komuś ROTFLI...

                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    z mojej strony EOT
                    z mojej też. i tak nie dojdziemy do porozumienia. coś w bojowym nastroju wróciłeś do kraju :jump: chill out :spoko :wink: ko
                    była mocna Octa, a jest konik
                    Greckie Delikatesy

                    Komentarz

                    • Masmo
                      L&K
                      • 2005
                      • 1145

                      #85
                      Zamieszczone przez Yarek
                      Zamieszczone przez Purchawa
                      Ja dostalem od RSki dwa razy baty, przede wszystkim z powodu calkowitego braku trakcji.
                      A ja to niby miałem wiadro trakcji :lol:
                      Niestety kombiaki mają dużo gorszą trakcję niż hatchback'i. Porównajcie sobie naciski na osie! Tylna oś w kombi jest dużo bardziej obciążona.
                      Wcześniej jeżdziłęm Golfem i rusznie nim było dużo łatwiejsze. Nie ma jak 4x4.
                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #86
                        Zamieszczone przez Yarek
                        A ja to niby miałem wiadro trakcji :lol:
                        Nie to zawieszenie, nie te opony, nie ta waga. I na obecnym programie max moment troche za nisko.
                        To co na starcie stracilem to juz pozniej nie odjezdzales.
                        Co nie zmienia faktu, ze baty dostalem.

                        Zamieszczone przez Masmo
                        Niestety kombiaki mają dużo gorszą trakcję niż hatchback'i. Porównajcie sobie naciski na osie! Tylna oś w kombi jest dużo bardziej obciążona.
                        Wcześniej jeżdziłęm Golfem i rusznie nim było dużo łatwiejsze. Nie ma jak 4x4.
                        Ale to bylo moje kombi vs Fabia RS.
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • Masmo
                          L&K
                          • 2005
                          • 1145

                          #87
                          Zamieszczone przez Purchawa
                          Zamieszczone przez Masmo
                          Niestety kombiaki mają dużo gorszą trakcję niż hatchback'i. Porównajcie sobie naciski na osie! Tylna oś w kombi jest dużo bardziej obciążona.
                          Wcześniej jeżdziłęm Golfem i rusznie nim było dużo łatwiejsze. Nie ma jak 4x4.
                          Ale to bylo moje kombi vs Fabia RS.
                          No włąśnie tak zrozumiałem, że Octavia kombi vs Fabia RS ma gorszy start z powodu gorszej trakcji. Jest to oczywiste. Fabia RS ma większy (procentowo) nacisk na przednią napędową oś więc można przenieść wiekszy moment na asfalt. A My włąsciciele Kombi musimy rozpęzić jeszcze nasze kufry :wink:
                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #88
                            Zamieszczone przez Masmo
                            A My włąsciciele Kombi musimy rozpęzić jeszcze nasze kufry :wink:
                            Niestety taka jest smutna prawda.
                            Dlatego odpuscilem sobie wszelkie tuningi kiedy dotarlo do mnie wreszcie, ze z gowna soku nie wycisne.
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • EŁ
                              L&K
                              • 2004
                              • 1168
                              • Octavia III (5E3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                              #89
                              Zamieszczone przez MiKruS
                              Zamieszczone przez Masmo
                              A My włąsciciele Kombi musimy rozpęzić jeszcze nasze kufry :wink:
                              Niestety taka jest smutna prawda.
                              Dlatego odpuscilem sobie wszelkie tuningi kiedy dotarlo do mnie wreszcie, ze z gowna soku nie wycisne.
                              :lol: ..Octa Tour 1.8 T RS ...masa hb:1325 kg kombi : 1340 kg...rozumiem ze te 15 kg na tyle tak starsznie przeszkadza :szeroki_usmiech ..a dla tych którzy twierdzą ze kombi zamiat tyłkiem na zakretach ( spotkałem takie opinie :lol: )....długosc zwisu tylnego
                              ( mierzonego od srodka tylnego kola) hb : 1079 ......kombi.......1077 :lol: :lol:

                              Komentarz

                              • MiKruS
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7976

                                #90
                                Zamieszczone przez
                                :lol: ..Octa Tour 1.8 T RS ...masa hb:1325 kg kombi : 1340 kg...rozumiem ze te 15 kg na tyle tak starsznie przeszkadza :szeroki_usmiech ..a dla tych którzy twierdzą ze kombi zamiat tyłkiem na zakretach ( spotkałem takie opinie :lol: )....długosc zwisu tylnego
                                ( mierzonego od srodka tylnego kola) hb : 1079 ......kombi.......1077 :lol: :lol:
                                No bardziej mi chodzi o koncepcje samej Octavii, a nie tyle porownania HB/Combi.

                                Ale jesli uwazasz, ze 15kg umieszczone na tyle samochodu nie robi roznicy podczas ruszania i jazdy to nie mam pytan.

                                Acha co z tego, ze zwis jest ten sam - pomysl o srodku ciezkosci.

                                BTW: Jak kolega napisal - postaw Octavie obok Golfa o tej samej mocy i zobaczysz jakie Octa zbierze baty na 400 metrow.
                                Dlaczego tak jest? Przeciez masa jest zblizona?
                                TDI 205PS

                                Komentarz

                                • EŁ
                                  L&K
                                  • 2004
                                  • 1168
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                  Ale jesli uwazasz, ze 15kg umieszczone na tyle samochodu nie robi roznicy podczas ruszania i jazdy to nie mam pytan.
                                  z tego co mi sie wydaje to im lepszy rozkład mas przód -tył tym lepiej w czasie jazdy ( nie ruszania)..tak wiec biorąc pod uwagę ze przód jest zawsze ciezszy ( silnik, skrzynia układ kierowniczy i inne smiecie) dodanie 15 kg na tyle powinno tylko zrobić lepiej....?


                                  próbowałem sie z gofem IV gti o tej samej mocy ...było łep w łep....... :?:


                                  Pozatym nie rozumiem w czym problem..sporo osób ma tutaj zółte bilsteiny...przciez wystarczy odpowiednio ustawić siłe odbicia/ugięcia, przód /tył i problem z czapki.......

                                  Komentarz

                                  • MiKruS
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 7976

                                    #92
                                    Zamieszczone przez
                                    z tego co mi sie wydaje to im lepszy rozkład mas przód -tył tym lepiej w czasie jazdy ( nie ruszania)
                                    Okej z ta jazda masz racje, ale nie lap mnie za slowka.
                                    Meritum jest takie, ze nawet tak mala roznica w masie + miejsce jej "umieszczenia" moze miec zauwazalny wplyw na uzyskiwane czasy na prostej czy tez na torze.

                                    Zamieszczone przez
                                    próbowałem sie z gofem IV gti o tej samej mocy ...było łep w łep....... :?:
                                    Z tym, ze Ty masz seryjnie 150 a GTI 180. Wiec nie wiem czy to byl seryjny Golf a Ty miales modyfikacje na 180 - czy jeszcze cos innego.
                                    W kazdym razie czy mielisci zblizone moce i przebiegi momentu obrotowego?

                                    Uwierz mi, ze np. 110-ka Octa chipowana na ok 135, zbierze lanie od takiego samego Golfa. No chyba, ze jakis blad kierowcy czy cos, ale we w miare obiektywnych warunikach tak bedzie.
                                    To samo dotyczy rowniez A3 vs. Octavia albo Leon.
                                    TDI 205PS

                                    Komentarz

                                    • Masmo
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1145

                                      #93
                                      Zamieszczone przez
                                      ..Octa Tour 1.8 T RS ...masa hb:1325 kg kombi : 1340 kg...rozumiem ze te 15 kg na tyle tak starsznie przeszkadza :szeroki_usmiech ..a dla tych którzy twierdzą ze kombi zamiat tyłkiem na zakretach ( spotkałem takie opinie :lol: )....długosc zwisu tylnego
                                      ( mierzonego od srodka tylnego kola) hb : 1079 ......kombi.......1077 :lol: :lol:
                                      A od kiedy Octa to hatchback? Mówiłem Combi vs hatchback. Porównanie Golf hatchback przy dopuszczalnej masie całkowitej ma rozkład przód tył 55%/45% podczas gdy Golf Combi ma 49 %/51% (porównuje V-kę z VI-ką bo takie są na stonie vw.pl) podobnie ma Octa I Cobmbi. Octa liftback 50%/50%. Różnica 6% masy na przedniej osi jest bardzo mocno wyczuwalna przy ruszaniu na śliskim. Nawet róznica 1% w Octach jest dla mnie wyczywalna.

                                      [ Dodano: Wto 19 Lip, 05 17:49 ]
                                      Zamieszczone przez
                                      z tego co mi sie wydaje to im lepszy rozkład mas przód -tył tym lepiej w czasie jazdy ( nie ruszania)..tak wiec biorąc pod uwagę ze przód jest zawsze ciezszy ( silnik, skrzynia układ kierowniczy i inne smiecie) dodanie 15 kg na tyle powinno tylko zrobić lepiej....?
                                      Ja jednak wolę przy ostrej jeździe mieć większą masę na przedniej osi. Auto obciążone mocna na tyle jest podsterowne i ma kiepską trakcję. Nie mówiąc już o tym że mocno przyspieszając zmniejszamy nacisk na przednią oś. Sytację zmienia napęd na tył i mocny silnik ale to zupełne inny temat. Przy przednionapędowych zdecydowanie lepiej się prowadzi hatchback'i. Ale niestety do hatchback'a nie załaduje rodziny na urlop. Combi aż płacze za 4x4.

                                      [ Dodano: Wto 19 Lip, 05 17:54 ]
                                      Zamieszczone przez
                                      Pozatym nie rozumiem w czym problem..sporo osób ma tutaj zółte bilsteiny...przciez wystarczy odpowiednio ustawić siłe odbicia/ugięcia, przód /tył i problem z czapki.......
                                      Pewnie strojąc zawiechę można dużo zdziałać. Ale takie samo działanie w hatchbacku przyniesie dużo lepsze efekty... I cudów nie zdziałasz. Jednak nie ma jak 4x4. Jeżdzę służbową bryką 4x4 i mam porównanie co znaczy 100 % na osiach napędowych.
                                      Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                      Komentarz

                                      • EŁ
                                        L&K
                                        • 2004
                                        • 1168
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                        #94
                                        Zamieszczone przez MiKruS
                                        Z tym, ze Ty masz seryjnie 150 a GTI 180. .

                                        zwykłe seryjne GTI w golfie IV ma 150 Km....jedynie wersja limitowana ma 180..ale malutko ich jest...taką ma np TJ...a co do kombi to zauwazyłęm ciekawą rzecz....autko milepeij chodzi po zakretach na syfnym weitecu niz poprzednia cupra na bilsteinach w ktorej to własnie prawie cała masa była na przodzie i leciutki tył......miała tendencje do dosc wczesnego uciekania przodem w momencie kiedy octa jeszcze nawet nie piszczy oponami....


                                        masmo hb czy lb.....jeden pies..wazne ze "dłuzsza" od kombi.... :szeroki_usmiech

                                        Komentarz

                                        • Bassus
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 81

                                          #95
                                          Witajcie!

                                          Noszę się z zamiarem chiptuningu mojego ASV
                                          (jestem na etapie wyboru firmy - chciałbym uzyskać jak najlepszy moment obrotowy, przy jak najdłuższej gwarancji żywotności silnika po takiej modyfikacji
                                          - krótko mówiąc, chcę trafić do fachowca),
                                          ale pojawiła się u mnie w głowie wątpliwość - a może przesadzam...
                                          Jest jesień, za moment będzie zima. Już temperatury wahają się w okolicy 0'C, a za moment najprawdopodobniej na dłużej spadnie poniżej 0'C.
                                          Czy nie uważacie, że lepiej z takim tuningiem poczekać do wiosny?
                                          Nie chodzi mi o kontrolę trakcji (ASR troszkę mi chyba pomoże), ale o silnik - czy nie będą to dla niego za duże wahania temperatury..
                                          - temperatura rozgrzanego silnika, a temperatura zewnętrzna...
                                          Nigdy nie wyłączam silnika od razu po zaparkowaniu, ale czyż chipowany silnik nie jest jeszcze wrażliwszy na takie różnice (zwłaszcza świeżo to tuningu?)

                                          Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź.

                                          P.S. A propos jednego z pierwszych postów.. moim fabrycznym ASV (skrzynia 5 biegowa), na autostradzie udaje mi się osiągnąć 210km/h, ale faktycznie, zanim to osiągnę.. zresztą nic mi po tym na polskich drogach - bardziej zależy mi na momencie obrotowym na potrzeby szybkiego wyprzedzania.

                                          P.P.S. Chciałem Was zapytać jak sobie radzicie ze stacjami diagnostycznymi? Macie przełączniki do ustawień fabrycznych czy po prostu zarejestrowaliście modyfikację w samochodzie?
                                          Ostatnio zadałem pytanie o chiptuning w stacji diagnostycznej do której podjeżdżam i oto co mi gościu (niemłody fachura) napisał:

                                          "[...]Co do zmiany mocy silnika przepisy są obligatoryjne ( jednoznaczne).Wszystkie zmiany powodujące zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym podlegają z mocy ustawy Prawo o Ruchu Drogowym . W ciągu 30 dni od daty badania w stacji kontroli pojazdów należy zgłosić się we właściwym co do miejsca rejestracji Wydziale Komunikacji.Lecz sprawa wcale nie jest taka prosta. Zmianę mocy trzeba potwierdzić :Albo oceną Rzeczoznawcy Samochodowego, albo - wyszczególniając literowo - cyfrowe oznaczenie typu silnika przeprowadzić próbę na hamowni silnikowej wraz z wydrukiem parametrów (wykres , wartości cyfrowe ). Posiadając wpis do ewidencji działalności gospodarczej o symbolu 74.30.Z, (oraz, i) 50.20.A poświadczyć i opisać wykonaną przeróbkę ( zwiększenie mocy ).
                                          Co do stanowiska diagnosty ???!!!! . W momencie w którym cecha literowo - cyfrowa silnika przestała być cechą identyfikacyjną pojazdu , wizualne ( organoleptyczne - Hi Hi Hi !!! ) określenie pojemności , przy tak dużym asortymencie marek i silników jest praktycznie ................., a co dopiero określenie jego mocy. Zapewniam jednak że upierdliwy - przepraszam -, dokładny i doświadczony diagnosta znajdzie wiele sposobów na odrzucenie z przeglądu.
                                          Ostatnia kwestia jest mi zupełnie obca . Nie interesuję się tym bo uważam że jakiekolwiek poprawianie "fabryki" skraca żywotność silnika.
                                          Szlifowanie kanałów , zmiana parametrów komputera , zmiana wydechu, zmiana paliwa , zwiększenie mocy , itd.itp. ma sens w pojazdach "wyścigowych" , lecz te z kolei nie odpowiadają Art. 66. Prawa o Ruchu Drogowym.[...]"

                                          Co Wy na to?
                                          (przepraszam, jeżeli cześć listu zawiera omawiane już tematy)
                                          ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                          Komentarz

                                          • Ziomal
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 5841
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Bassus
                                            Co Wy na to?
                                            Nie znam i nie słyszałem żeby ktoś robił wpis do dowodu gdy zrobił program. Myślisz , że ktoś Ci to sprawdzi ? Jak ? Diagności w stacji kontroli pojazdów nie mają hamowni , przynajmnie u mnie.

                                            Zamieszczone przez Bassus
                                            .P.S. Chciałem Was zapytać jak sobie radzicie ze stacjami diagnostycznymi? Macie przełączniki do ustawień fabrycznych czy po prostu zarejestrowaliście modyfikację w samochodzie?
                                            Przełączniki ? Przestań , takie rzeczy to się robi w samochodach gdzie jest więcej map sterowania silnikiem ale nie w dupowozie rodzinnym

                                            Nie bierz do głowy i nie przejmuj się temperaturami , od kąd jestem na forum czyli prawie 3 lata to rzadko widziałem żeby ktoś zmieniał program na zimę ,no chyba że koledzy którzy mają więęęęęcej niż sam chiptuning .

                                            Pozdrawiam
                                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                            Jest O1 1.6 BFQ

                                            Komentarz

                                            • Bassus
                                              Drive
                                              • 2007
                                              • 81

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Ziomal
                                              Nie znam i nie słyszałem żeby ktoś robił wpis do dowodu gdy zrobił program. Myślisz , że ktoś Ci to sprawdzi ? Jak ? Diagności w stacji kontroli pojazdów nie mają hamowni , przynajmnie u mnie.
                                              Tu nie chodzi o to czy mi to ktoś sprawdzi, ale o to, że chciałbym być w pełni legalny - czyli pytanie - czy nie powinienem tego zarejestrować? czy ktoś z Was już rejestrował?

                                              Zamieszczone przez Ziomal
                                              Nie bierz do głowy i nie przejmuj się temperaturami , od kąd jestem na forum czyli prawie 3 lata to rzadko widziałem żeby ktoś zmieniał program na zimę ,no chyba że koledzy którzy mają więęęęęcej niż sam chiptuning .
                                              Nie mam się przejmować temperaturami, ale jednak rzadko zmienia się program na zimę - czyliż coś w tym jest?
                                              ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                              Komentarz

                                              • Ziomal
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 5841
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez Bassus
                                                czy ktoś z Was już rejestrował?
                                                gdyby tak było to połowa mocnych Octavek była by niedopuszczona do ruchu , chociażby za brak kata


                                                Zamieszczone przez Bassus
                                                Nie mam się przejmować temperaturami, ale jednak rzadko zmienia się program na zimę - czyliż coś w tym jest?
                                                Nie zrozumiałeś mnie

                                                Niektórzy nasi koledzy co mają przyjmijmy 180 km robią korektę na zimą na np 170.

                                                Natomiast Ty jeśli zrobisz lajtowy program z ASV na 130 to na co obniżysz na 120 km ? Bezsens a za każdą korektę płacisz
                                                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                                Jest O1 1.6 BFQ

                                                Komentarz

                                                • Bassus
                                                  Drive
                                                  • 2007
                                                  • 81

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                                  gdyby tak było to połowa mocnych Octavek była by niedopuszczona do ruchu , chociażby za brak kata
                                                  mi chodzi tylko i wyłącznie o chiptuning ;-) rejestrował ktoś? czy to faktycznie wymagane?

                                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                                  Niektórzy nasi koledzy co mają przyjmijmy 180 km robią korektę na zimą na np 170.
                                                  Natomiast Ty jeśli zrobisz lajtowy program z ASV na 130 to na co obniżysz na 120 km ? Bezsens a za każdą korektę płacisz
                                                  Pytanie po co w ogóle robią tę korektę.. ze względu na co? na zimę? na różnicę temperatur czy ze względu na śliską nawierzchnię,... ?
                                                  Jeżeli ze względu na różnice temperatur, to w takim razie powinienem poczekać do wiosny... proszę o wypowiedź specjalisty, najlepiej mechanika - Aligator ? ;-)
                                                  ! POZDRAWIAM Z POZNANIA !

                                                  Komentarz

                                                  • Samiec
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 4287
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                    Zamieszczone przez Bassus
                                                    Pytanie po co w ogóle robią tę korektę.. ze względu na co? na zimę? na różnicę temperatur czy ze względu na śliską nawierzchnię,... ?
                                                    Jeżeli ze względu na różnice temperatur
                                                    Pewno ze wzgledow trakcyjnych :wink:
                                                    Nie wiem co ma temp. zewnetrzna do zwiekszania mocy? :roll: Zwiekszasz moc i zasada uzytkowania auta sie nie zmienia, czyli nie palujemy na zimnym silniku, delikatnie rozgrzewamy, nie gasimy raptownie po palowaniu.
                                                    Glowny wplyw tej roznicy temp. odczujesz pod noga, auto nie bedzie puchnac tak jak w lato :wink:
                                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...